Måske kan du få dit brand ind at blive solgt i en blomsterbutik?

Når man skal købe blomster, så føler man stadigvæk, at man skal besøge butikken fysisk for at få den fulde oplevelse fra de mange dufte og videre til, at man udvælger blomsterne til en buket og får snakket med indehaveren på stedet.

Sådan har man det også, når man sal besøge slagteren, ostebutikken eller fiskemanden: Man vil gerne se, hvad det er for nogle råvarer, man får med hvem, hvordan de skal udskæres, og så er de jo mest friske, når man kan tage dem direkte med hjem.

Sådan er det jo også i en blomsterbutik, hvor man får blomsterne allermest friske ved at købe dem direkte, hvor man så også kan sammensætte den buket, som man lige ser for sig, der ikke findes andre af derude.

Og så falder man lige over noget andet spændende.

Blomsterbutikken kan måske tilbyde det, du ligger inde med

Men modsat mange af de andre butikseksempler, så kan man som regel også finde mange andre varer i en blomsterbutik, om det er slik, chokolade, vin, brugskunst, haveartikler eller noget helt, helt andet.

Og specielt i den nyere tid er det blevet populært, at man skal handle lokalt, så for eksempel kunne man forestille sig, at en blomsterbutik på Østerbro ville tage en lokal producent ind eller bare en lille en af slagsen, så butikken fim profit af at sælge dine vare, som du så også tjener på det.

Det er måske ikke det store, du får i starten, men et sted skal man jo starte, og ved at kunderne lærer dit produkt at kende ved at kunne røre ved det fysisk og forstå, så giver det en bedre fornemmelse for det.

Man kan jo altid få et ‘nej’, så hvis du har en lille producent i dig, så kan du jo høre bemeldte blomsterbutik ad, om de gider ligger inde med dine varer.